Abidmian Lalmian Syed

Življenje v črni in beli barvi

V karieri, ki obsega polnih 70 let, je A.L. Syed postal eden od morda najpomembnejših osebnosti 20. stoletja v indijski fotografiji. Črno bele fotografije, prvinski videz in nevtralna drža, skrivajo globoko sočutje z vizijo človeškega obstoja.

abidmian-lalmian-syed

Syed je bil rojen leta 1904, svoje otroštvo pa je preživel v Palanpurju, kjer sta z bratom postala uradna fotografa države Palanpur in veliko njunega strokovnega dela sta opravila za kraljeve družine različnih držav v Severni Indiji.

img009

Leta 1923 je Syed osvojil prvo nagrado foto natečaja revije Illustrated Weekly of India z njegovo fotografijo sončnega vzhoda v Chowpatty beach (zelo popularna mestna plaža v Bombayu). Od tedaj je začel svoja fotografska dela objavljati  v revijah po vsej Indiji in od leta 1925 do konca njegovega življenja naj bi bila objavljena že v vsaki indijski reviji. Leta 1935 je prejel nagrado Popular Photography za  fotografijo “Traveller of the East, Palanpur” in s tem tudi takojšnje mednarodno priznanje.

img020

Za generacije fotografov, ki poznajo le barvno fotografijo, je črno-bela slika medij, ki pripada le mojstrom fotografije in Syed tu ni razočaral. Njegovo oko je neoporečno. Ustvaril je čudovite očarljive fotografije brez barv, vendar z različno intenziteto svetlobe in sence. Razpon Syeda je bil velik – od portretov, bogatih in močnih z dnevnimi vaškimi prizori. Veliko privlačnost fotografijam daje močan poudarek linijam in oblikam, zlasti tematika o zgodovinskih zgradbah in verskih spomenikih. Kot mnogi svoje generacije, je bil navdušen lovec, vendar v tej zbirki ni trofeje, samo žive ptice in živali.

img018

Syed je bil obseden s puščavo, ki je skoraj popolnoma prodrla v njegovo zavest. Ena od velikih klasičnih fotografij njegove zbirke in morda tudi fotografske zgodovine  je “Different Climb, Jaisalmer” na kateri je kamela izrisana iz sipin puščavskega peska. Kamela in moški nista v vidnem prostoru. Poudarek ostrega kota preliva puščavske sipine vzbuja strah in zapeljivost tega brezznačajskega prostora.

img023

Na fotografiji “Desert Child” postavi pred svojo kamero otroka in jagnje, ki predstavljata nedolžnost. Njuna ranljivost se je izpostavila v okviru neusmiljenega puščavskega okolja.

img015Morda je ena izmed najbolj izjemnih fotografij v tej zbirki je “Risky Balance”, ki prikazuje človeka, ki sedi na vrvi na eni nogi z oslom privezanim na hrbtu. Nagib kamere navzgor posname popolno držo akrobata ter obrne pogled proti temno sivemu nebu.

img0009

Ampak to ni zgolj predstava, ki preseneča. Slika resonira z občutkom nevarnosti in negotovosti ljudi, ki živijo na robu brez jamstva in so odvisni od svojih sposobnosti, za katere so mizerno nagrajeni.

img017

Leta 1971 je Syed zbolel za Parkinsonovo boleznijo, vendar je še naprej deloval. Umrl je leta 1991. Proti koncu svojega življenja je bil kritičen do sodobnih indijskih fotografov in foto-novinarjev, ki so s svojimi fotografijami pretirano poudarjali spektakel revščine in človeške bede, da bi zadovoljili mednarodni trg. Syedu kamera ni bila instrument avtorstva. Njegov cilj je bil dokumentiranje dogodkov in življenja, ki jih je opazoval snapreprost in neposreden način. Njegov odnos in nevtralna drža skrivata globoko sočutje in vizijo človeškega obstoja kot izoliranega, osamljenega in nezdružljivega hkrati.

This slideshow requires JavaScript.

Vir: The Hindu

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s