Igor Škafar

V Mali galeriji Cankarjevega doma se je konec januarja odprla razstava Igorja Škafarja z zgovornim naslovom Foto album.

ichisan

Igor Škafar: avtoportret

Škafar ima namreč zanimiv koncept: ker snema album s 13 skladbami, je vsako izmed njih podprl z inscenirano fotografijo na temo naslova skladbe. Na razstavi bodo ob fotografijah postavljeni predvajalniki zvoka, da bodo obiskovalci lahko prisluhnili tudi skladbam.

Škafar je inscenirane fotografije posnel na različnih lokacijah, v sodelovanju z lučnim mojstrom, maskerjem, stilistom ter igralci-statisti. Obiskovalci si jih bodo ogledovali ob glasbeni spremljavi.

fotografija-valentino-kanzyani-photo-by-igor-skafar_z

Epizoda filma noir
“Atmosfera na fotografijah je hladna, tesnobna,” je v razstavno publikacijo zapisala antropologinja Meta Krese. “Z mojstrskim osvetljevanjem doseže močne, pretirane sence, ki gledalce ponesejo v svet stripov. Scenski detajli pričajo o tem, da so akterji vajeni temačnih prostorov: nočnih klubov, barov, cenenih hotelov. Ulica postane zlovešča. V zgodbi sicer ne nastopa zasebni detektiv ali skorumpirani policist, ki hodi po robu zakona, zato pa imamo femme fatale, ki ji lahko pripišemo pohlep, rop in uboj, tako kot se pač za film noir spodobi.”

igor_skafar

Tekoče obvlada dva jezika – fotografskega in glasbenega
“S tem ko razume in mojstrsko obvlada oba jezika – tako fotografskega kot glasbenega, ko uporablja kode obeh umetniških zvrsti, Škafar prinaša v slovensko (in tudi tujo) fotografijo nov umetnostni prispevek,” so razstavi na pot zapisali na spletni strani Cankarjevega doma.

Škafar je bil rojen leta 1975 v Ljubljani. S fotografijo se ukvarja od leta 1997, ko se je zaposlil kot laborant v fotografskem studiu Manjana. Dve leti pozneje je začel fotografirati za tednik Mladina; zdaj sodeluje z različnimi mediji in agencijami ter še vedno redno objavlja v Mladini.

igor skafar_emabavcon_i600

Septembra 2013 je kot Ichisan debitiral v ZDA, njegov prvi nastop je bil izjemno uspešen, sledilo pa je severnoameriško gostovanje s sestavi, kot so The Disco Biscuits, Boombox, Conspirator in Party Supplies. Njegov prvi album bo na začetku leta 2016 izšel pri tokijski založbi Catune Records.

Tekst: A. J.

Že od nekdaj ga je vleklo v glasbo, čeprav najprej v funk, sploh zaradi Red Hot Chili Peppers. Kot mulc je igral kitaro in bas v nekaj tovrstnih bendih, potem ko je spoznal fotografa Diega Andrésa Gómeza in začel delati v njegovem fotografskem ateljeju Manjana, pa se je ob izjemnem mentorju tako navdušil nad fotografijo, da je inštrument prodal in si z izkupičkom kupil prvi fotoaparat. Tudi zato, ker so takrat, konec 90. let, tik pred prihodom digitalcev, prav tam svoje filme razvijali Diegovi nekdanji sodelavci – fotoreporterji z Mladine. Njihovo dinamično delo ga je spodbudilo, tako zelo, da je sčasoma vskočil namesto katerega od njih, nazadnje pa tudi sam postal član Mladinine ekipe.

Red lipstick in a bubble bath with Ana Laura.

Red lipstick in a bubble bath with Ana Laura.

Iz fotoreporterskih let se najbolj spomni kulturnih dogodkov, ki sta jih pokrivala skupaj z Jašo Kramaršičem – Kacinom. Prav na njunih številnih delovnih pohodih je namreč vzljubil elektroniko, še zlasti tisto, ki se mu je zdela najbližje funku. Ko je prvič slišal Bjørna Torskeja, se je že naslednje jutro tudi sam lotil ustvarjanja podobne glasbe. In ko je Torske naslednjič obiskal Ljubljano, mu je v roke lahko že stisnil svojo prvo ploščo. Norvežan je enega od komadov potem javno razglasil za enega najzanimivejših tisti čas, čeprav plošča sploh še ni izšla. Pozneje je naredil tudi njegov remix.

Igor_Skafar_01__

Doma se je medtem preizkušal v oglaševanju, fotografiral je glasbenike in eden najbolj ikoničnih portretov je gotovo fotografija skupine Laibach, ki igra šah na zasneženem Vršiču. A ves ta čas je ohranil vez tudi z Mladino, in sicer skozi rubriko Ulica, ki jo najdete na hrbtni strani tega prispevka. V njej že štirinajsto leto portretira ljudi, ki na ulici pritegnejo pogled – s svojim slogom, oblačili, pričesko, držo. Začel je, še preden je beleženje modnih utrinkov z ulice postalo trend, medtem fotografiranje na film zamenjal z digitalcem, močne barve z naravnimi. S fotografijami je sodeloval tudi na številnih razstavah, samostojnih in skupinskih.

igor-skafar_manjo-portfolio

Doslej je v rubriki Ulica v objektiv ujel že okrog 600 večinoma mladih ljudi. Mnogi so medtem zrasli v uspešne oblikovalce, likovne umetnike, glasbenike. Njihovi portreti tako niso le dokument tega, kako se je skozi leta spreminjal naš slog, temveč tudi portret neke generacije mladih kreativcev. In del te generacije je navsezadnje tudi sam. Zdaj ga čaka druga obsežna ameriška turneja.

Tekst: Mladina

Fotografije: © Igor Škafar

Photo credit:© Igor Škafar

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s