Janez Korošin

Janez Korošin, ki v domačem kulturnem prostoru velja za pripadnika klasične fotografije, je svoje delovanje resneje začel sredi šestdesetih let kot pripadnik napredne linije ustvarjalcev, delujočih pod okriljem fotokluba Ljubljana in kasneje fotogrupe Šolt. Korošinov slog znotraj omenjene skupine, ki je združevala in vzgajala najvidnejše fotografe svojega časa, je ob številnih povezujočih tehničnih in tematskih pristopih v veliki meri samosvoj in v znamenju večnega iskanja lastnega prepoznavnega izraza. V svojem obsežnem opusu se je posvečal raznovrstnim formalnim in motivnim elementom, predvsem je nihal med doslednim dokumentarističnim pristopom in bolj avtorsko navdahnjeno poetiko v odnosu do zamrznjene podobe.

janez-koroin-zveza-1974

Janez Korošin – Zveza, 1974

Na svoji dolgoletni ustvarjalni poti je kot avtor namerno ali naključno ovekovečil številne motive, ki se v svoji globlji reprezentaciji in interpretaciji povezujejo z vseprisotnim pojmom minevanja, smrti, izginjanja. Ta tematika je že skozi vso zgodovino človeštva, kulture in umetnosti begala umetnike in jim dajala večno inspiracijo in željo po poglobitvi v ta neznani svet, ne glede na umetnostne ali religiozne kanone svojega časa.

Korošin-2

Janez Korošin – Projekt :Izginjanja

Janez Korošin je tovrstne motive beležil intuitivno, mnogokrat nezavedno, črpal pa jih je predvsem iz domačega okolja, ki mu pomeni tudi njegov neusahljivi ustvarjalni bazen. Fotografije, izbrane izmed obsežnega korpusa del, ki niso urejena v poenotene projekte ali serije, predstavljajo kontinuirano sled ikonografskega motiva Memento mori v njegovem opusu.

Pobiranje krompirja

Janez Korošin – Pobiranje krompirja

Razstava Izginjanja tako predstavlja tematski presek ustvarjalnosti daljšega časovnega obdobja, ki sega od začetka sedemdesetih let do današnjega časa, v katerem je avtor še vedno izjemno aktiven. Minevanje in izginjanje na najrazličnejših pomenskih ali asociativnih nivojih pomeni vsekakor enega pomembnejših vsebinskih elementov njegovega ustvarjanja.

Korošin-5

Tematike se v veliki večini loteva z izjemno melanholičnim in mrakobnim občutjem, pa naj si gre za podobe sodobnih umetelnih struktur, soočanja narave in civilizacije ali simbolne predstavitve domače kulture in družbe v določenem izseku časa. Projekt Izginjanja poskuša tako predstaviti in ponovno ovrednotiti to skrajno pomembno in med ostale žanrske, formalne, tehnične in motivne zamejitve skrito linijo dela fotografskega mojstra Janeza Korošina.

Apnar - Podpeč

Janez Korošin – Apnar, Podpeč

Janez Korošin, rojen 12. avgusta 1935 v Ljubljani, se je začel ukvarjati s fotografijo pri sedemnajstih letih v Fotoklubu Ravne v Ravnah na Koroškem pod mentorstvom Francija Kamnika. Zaposlen je bil kot kemijski tehnik v Zelezarni Ravne. Po odsluzenem vojaškem roku se je zaposlil v Ljubljani na Inštitutu Jožefa Stefana, na katerem je v laboratoriju za optično spektroskopijo delal do upokojitve. Na Inštitutu je spoznal Marjana Smerketa, ki ga je vpeljal v razstavno fotografsko dejavnost. Njegov sošolec fotograf Vladimir Furlan mu je veliko pomagal in svetoval pri tehnicni obdelavi filmov, prav tako je leta 1966 po njegovi zaslugi postal član Fotokluba Ljubljana. Nato sta se Fotogrupa Šolt in Fotoklub Ljubljana zdruzila v Fotoklub Solt Ljubljana, član katerega je ostal do prenehanja delovanja kluba v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Pozneje je postal član Fotoskupine Moste, ki je delovala v okviru KUD-a Vide Pregarc. Po odhodu iz Fotoskupine Moste je bil konec leta 1997 sprejet v Društvo fotografov Slovenije. V letu 2002 je postal tudi član Fotokluba A. T. Canon, ki se je leta 2003 preimenoval v Fotoklub Ljubljana.

korosin_1

Janez Korošin, Križi (Kordun), 1984

Za svoje fotografije in diapozitive je prejel številna priznanja in nagrade. Fotozveza Jugoslavije mu je leta 1973 podelila naslov kandidat mojster fotografije. Dve leti pozneje ga je Mednarodna zveza fotografske umetnosti FIAP (Federation Internationale de fart Photographique) počastila z naslovom artiste RAP (AFIAP). Leta 1977 mu je Fotozveza Jugoslavije podelila naslov mojster fotografije. 1995 je postal član Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju v Kranju. Leta 1996 ga je Fotografska zveza Slovenije nagradila s priznanjem Janeza Puharja za življenjsko delo v fotografiji. Ob koncu 2000 je po zaslugi Mednarodne zveze fotografske umetnosti FIAP prejel naslov ekscelenca FIAP (EFIAP).

Korošin-1

Janez Korošin – Vanishig

V svojem fotografskem delovanju se je srečl in sodeloval z mnogimi fotografskimi kolegi, ki so pripomogli k njegovemu fotografskemu razvoju. Kljub petdesetim letom udejstvovanja v fotografiji se se vedno uči in išče kaj novega, kar ga navdaja z velikim veseljem in zadovoljstvom.

____________________________________________

© Copyrights

Fotografije: Janez Korošin

Photo Credit: Janez Korošin

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s