Andres Serrano

Andres Serrano je ameriški fotograf in umetnik, ki je postal poznan zaradi fotografij trupel in uporabe blata in telesnih tekočin pri svojem fotografskem delu. Zlasti je poznano njegovo kontroverzno delo “Piss Christ”(Poscani Jezus), rdeče-obarvana fotografija z razpelom potopljena v stekleno posodo, kjer je domnevno umetnikov lastni urin.

Andres Serrano – Piss Christ (1987)

Serrano se je rodil v New Yorku 15. avgusta 1950 in je napol honduraškega ter afro-kubanskega porekla, vzgojen pa je bil v strogem rimskokatoliškem okolju. Študiral je v letih od 1967 – 1969 na Art School Muzeja v Brooklynu, vendar sam sebe šteje za fotografa samouka. V decembru 1980 se je poročil z umetnico Julie Ault. V nekem intervjuju leta 2012 je Serrano označil Ault kot svojo “prvo ženo” in Irino Movmyga kot njegovo trenutno ženo. Po veri je kristjan.

Andres Serrano – Mother and Child – 2011

Predno je ustvaril svoje prvo prepoznavno fotografsko delo v letu 1983 je delal je kot pomočnik umetniškega direktorja v oglaševalskem podjetju. Njegova dela so bila razstavljena v različnih galerijah po vsem svetu, tudi v škofovski cerkvi svetega Janeza v New Yorku »World without end« (Svet brez konca, 2001), ter retrospektivna razstava v centru Barbican Arts v Londonu »Body and soul« (Telo in duša 2001).

Njegove razstave so pogosto izzvale burne odzive. 5. oktobra 2007 je bilo poškodovanih več njegovih del v galeriji v Lund na Švedskem, verjetno s strani neonacistične skupine. 16. aprila 2011 je približno tisoč ljudi korakalo po ulicah Avignona in protestiralo pred galerijo, ki je razstavljala njegova dela po dveh tednih protestov in kampanje sovražnih obsodb in zlonamernih telefonskih klicev. Vodila jo je skupina francoskih katoliških fundamentalistov. 17. aprila 2011 so poškodovali dve njegovi deli (Piss Christ in The Church). Direktor galerije je kasneje ponovno odprl muzej s poškodovanimi deli na ogled, »tako da lahko ljudje vidijo, kaj lahko storijo barbari«.

Serranova fotografska dela so relativno velikih formatov, približno 51 krat 76 cm, ki so izdelana z običajnimi fotografskimi tehnikami (v nasprotju z digitalno obdelavo). Posnel je veliko število fotografij vključno s portreti pripadnikov organizacije Ku Klux Klana, mrtvecev, fotografije poškodovanih ljudi z opeklinami idr. Podal se je v podzemno železnico v New Yorku in fotografiral razmršene brezdomce, kot tudi včasih izrazito kinky (perverzne) portrete parov. Ena od teh je bila tudi ta, ki jo je Adrian Searle iz The Guardian opisal kot »mlad par, ona s strap-on dildom, on z izrazom skorajšnjega prihajanja«.

Andres Serrano – Designsection

Z izvijačem in kladivom nad Jezusa v urinu – Ko goreče neodobravanje uide izpod nadzora

Piss Christ, že od svojega nastanka dalje sporna fotografija ameriškega umetnika Andresa Serrana, je bila med svojim obiskom Avignona žrtev vandalizma katoliških aktivistov.

Francoska policija za zdaj še ni prijela neznancev, ki sta v galeriji Lambert v Avignonu napadla in delno poškodovala Piss Christ (1987), majhno fotografijo plastičnega razpela, potopljenega v rumeno tekočino, ki je po Serranovih besedah njegov lastni urin. Z izvijačem in kladivom oborožena aktivista sta v galerijo prispela, potem ko je v nedeljo konzervativna krščanska skupina pred njenim vhodom že uprizorila protest.

Škandaliziranje nad pričujočo fotografijo vsekakor ni nova domislica: eksponat je ogromno prahu dvignil že ob svojem nastanku, ko mu je nagrado za posebne dosežke prisodil Jugovzhodni center za sodobno umetnost iz Severne Karoline, zavod, ki ga delno financira davkoplačevalski denar.

Andres Serrano – Clansmen – 1990

“Zlovešča in veličastna” lepota potopljenega razpela

Serranova fotografija, ki je del cele serije, v okviru katere je umetnik klasične primerke plastične umetnosti potapljal v različne tekočine, od mleka pa do krvi in urina, je od samega začetka imela svoje zagovornike, ki so, čeprav v manjšini, branili njeno “temno lepoto”. Umetnostna kritičarka Lucy R. Lippard je pisala o tem, kako “majhno plastično razpelo postane skoraj monumentalno, ko – fotografsko povečano – lebdi v rožnatem siju, ki je obenem zlovešč in veličasten”. Po njenem mnenju je formalne komponente umetnine povsem legitimno presojati ločeno od preostalih.

FILES-FRANCE-CULTURE-ART-RELIGION-SERRANO

Pravzaprav kritika profanizacije simbola

Serrano sam ni Piss Christu in podobnim svojim stvaritvam nikoli pripisoval eksplicitno ikonoklastičnega pomena ali političnega naboja, ampak je skušal poudarjati njihovo dvoumnost. Prav tako je poudaril, da ni skušal negirati vere kot take, ampak je namigoval na komercializacijo in razvrednotenje krščanske ikonografije v sodobni kulturi.

Kljub temu je bil Piss Christ od nekdaj jabolko spora v vprašanjih svobode govora (oz. blasfemije, odvisno od zornega kota). S kladivom je bil napaden že enkrat prej, leta 1997, ko so ga razstavljali v Victorii v Avstraliji. Takrat je sam nadškof tudi poskušal doseči prepoved razstavljanja slike, a mu sodišče ni ugodilo – a nič hudega, kajti lastnik galerije je nekaj dni po napadu razstavo sam zaprl (uradno zaradi skrbi za Rembrandtova dela, ki jih je prav tako takrat razstavljal). Serrano je njegovo dejanje označil za strahopetno.

This slideshow requires JavaScript.

____________________________

© Copyright

Fotografije:  Andres Serrano

Photo Credit:  Andres Serrano

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s