Ugo Mulas

Ugo Mulas (rojen 28. avgusta 1928 – umrl 2. marca 1973) je bil italijanski fotograf, znan po svojih portretih umetnikov in uličnih fotografijah.

la_vida_de_veruschka Ugo Mulas: Veruschka von Lehndorff

Ugo Mulas je začel študirati pravo leta 1948 v Milanu, vendar je ta študij opustil, da bi se posvetil tečajem umetnosti na Akademiji za likovno umetnost v Breri. Leta 1954 je bil naprošen, da sodeluje na Beneškem bienalu, kar je bila njegova prva profesionalna naloga na področju umetnosti. Od tedaj dalje je fotografiral na vseh Beneških bienalih do leta 1972 in fotografske dokumente svojega dela je zbral v umetniški knjigi.

Ugo Mulas_1

Mulas je fotografiral za več italijanskih revij in komercialno sodeloval z oglaševalske agencije, vključno s strankami, kot so Pirelli in Olivetti. Leta 1959 je Mulas v Firencah odkril Veruschko (Veruschka von Lehndorff), ki je kasneje postala znan foto model in umetnica. Med svojim fotografskim delom na festivalu Spoleto leta 1962 se je Mulas spoprijateljil s kiparjem Alexandrom Calderjem, ki je kasneje postal glavni predmet Mulasovih fotografij in njegovega teoretičnega dela.

mulas_2008_06

Med fotografiranjem na Beneškem bienalu leta 1964 se je Mulas srečal z več ameriškimi umetniki, umetnostnimi kritiki in s trgovcem z umetninami Leom Castellijem. To srečanje je pripeljalo do njegovega potovanja v New York in njegove dokumentarne fotografije umetniške Pop scene. To potovanje v New York je zabeleženo v njegovi knjigi: New York, New Art Scene, ki je postala Mulasovo najbolj znano delo. Razstava na to temo je vključevala velike kopije Mulasovih kontaktnih plošč in portrete Roberta Rauschenberga, Jasper Johnsona, Barnetta Newmana in Roya Lichtensteina. Mulas umrl v Milanu 1973 po nekaj letih hude bolezni.

Verifiche. Omaggio a Niépce, 1970-1972

Ugo Mulas: Overovitev 1: Poklon Niépceu, 1970, iz projekta Overovitve.

Italijanski fotograf, leta 1970 se je sistematično lotil analize posameznih konstitutivnih elementov fotografije (materialov in postopkov). Svoj projekt je imenoval Verifiche, ki vsebuje 14 poglavij, ki osamijo in razgalijo eno od fotografskih določil (naslovi: Poklon Niepceu, Fotografski postopek, Čas v fotografiji, Uporaba fotografije, Povečava, Fotografska temnica, Objektivi, Svetloba zaslonka in čas osvetlitve, Optika in prostor, Naslov fotografije, Avtoportret z Nini, Za Duchampa). Pri tem je uporabljal različne fotografske prijeme in sintakse: zrcalne slike, sekvenčno snemanje, arhivske posnetke, fotogram, odtise dlani, različne objektive. V tem primeru gre za fotogram neeksponiranega filma Leica formata. 36 izgubljenih oz. namenoma opuščenih priložnosti za posnetke. Naša doba je onesnažena s fotografijami (Robert Frank).

Ugo Mulas  Autorretratos

Ugo Mulas: Overovitev 2: Fotografski postopek: Avtoportret za Leeja Friedlanderja, 1970; iz projekta Overovitve.

Naslov je posvečen fotografu, govori o dejstvu, da je pri vsakem snemanju prisoten fotograf, čeprav na večini slik ni vidnega znaka o njegovi prisotnosti.

____________________________

© Copyright

Fotografije:  Ugo Mulas Estate

Photo Credit:  Ugo Mulas Estate

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s