Elliott Erwitt

Elliott Erwitt se je rodil leta 1928 v glavnem mestu Francije v Parizu. Ko je bil star deset let, se je njegova družina, ki je bila po poreklu iz Rusije, preselila v Združene države Amerike. Tam je do leta 1950 obiskoval šolo New School for Social Sciences in Los Angeles City College, ter se izučil fotografije in filmske umetnosti. V tem obdobju je Erwitt delal kot pomočnik v fotografskem studiu.

Tu je dobil tudi priložnost srečati se z znanimi fotografi kot so: Roy Stryker, Robert Capa in Edward Steichen. Stryker je kmalu zaposlil Erwitta kot direktorja oddelka za fotografijo v Farm Security Administration, z namenom izdelave projekta za Standard Oil Company. Po končanem projektu je Erwitt začel samostojno kariero kot svobodni fotograf in je delal za znane revije kot so Life, Look, Holiday in Coiller. Leta 1953 se je Elliott Erwitt pridružil agenciji Magnum Photos in tako dobil priložnost, da se ukvarja z mednarodnimi projekti.

Predmet fotografije, ki je Erwitta najbolj privlačil, so bili psi. Ti so bili v središču njegovih štirih knjig, ki jih je izdal: Elliott Erwitt’s Dogs, 2008; Woof, 2005; Dog Dogs, 1998; and Son of Bitch, 1974, Naslov njegove prve knjige je zelo zanimiv in humoren. Erwitt prikaže pse na humoren način v posameznih situacijah, ter kot da imajo nekatere človeške lastnosti.

V svoji fotografski karieri je Erwitt razvil svoj drugi jaz pod psevdonimom André S. Pod tem alter egom je v letu 2009 objavil knjigo The Art of André S. Delo je prikazal tudi v Londonu leta 2011 v Paul Smith galeriji.

Pred tem v letu 2002 je Erwitt dobil priznanje Centenary Medal in častno članstvo Kraljevega fotografskega društva za njegov prispevek k umetnosti na fotografskem področju.

Nekatere od njegovih najbolj pomembnih fotografij je bilo posnetih v Združenih državah Amerike, kot na primer ulični posnetki psa čivave in ženskih stopal na nivoju tal v New Yorku 1946; vodne fontane v Severni Karolini 1950; podoba para prikazanega v vzvratnem ogledalu avtomobila v Kaliforniji 1955; lik Nikite Hruščova in Richarda Nixona v Moskvi leta 1959; Felixa, Gladys in Roverja v New Yorku leta 1974.

Poleg fotografije je Elliot Erwitt posvetil svoj ​​čas in energijo tudi filmom, začenši že v letu 1970. Snemal je TV reklame, dokumentarne in igrane filme. Nekaj njegovih filmskih del: Glassmaker of Herat in Afghanistan, 1977; Red, White and Bluegrass, 1973; Beauty Knows No Pain, 1971; and Arthur Penn: the Director, 1970. Poleg tega je še dodatno fotografiral za Get Yer Ya Ya’s Out; Boba Dylana: No Direction Home, 2005; in za  Gimme Shelter 1970, kjer je bil kamerman. V letu 2011 je bil prikazan izbor njegovih filmov na festivalu DocNYC. Erwitt je tudi zaigral v dokumentarnem filmu: Elliott Erwitt: I Bark at Dogs directed Douglous Sloan.

Elliott Erwitt je svetovno znan fotograf, ki je bistveno prispeval k razvoju fotografskega medija in si zgradil uspešno kariero v komercialni fotografiji. Po eni strani je pomemben za dodajanje ironije, humorja in igre prizorov v fotografsko delo, po drugi strani pa je Erwitt ustvarjal tudi fotografije, ki so zelo resne in čustvene. Pogosto se zdi, da je njegovo delo nastalo brez truda, vendar je veliko pozornosti namenil tehniki, dojemanju stvarnosti in časovnemu okviru.

http://www.elliotterwitt.com/lang/en/index.html

elliott-erwitt

____________________________

© Copyright

Fotografije:  Elliott Erwitt, Magnum Photos

Photo Credit:  Elliott Erwitt, Magnum Photos

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s