Jan Dibbets

Jan Dibbets se je rodil v Weertu na Nizozemskem leta 1941 in je služboval kot likovni pedagog na Akademiji v Tillburgu predno se je vpisal na študij slikarstva v Eindhovnu med leti 1960-1963. Leta 1967 se je vpisal na St. Martin’s College v Londonu, kjer so bili njegovi sodobniki Richard Long in Gilbert & George. Trenutno živi in dela v Amsterdamu.

Artist Jan Dibbets. Venue Konrad Fischer. Date May 1 – June 20, 2009

Leta 1967 je bil Dibbets eden prvih umetnikov, ki se je zavzemal za priznanje velike barvne fotografije kot medij v umetnosti. Dibbets je sprva uporabljal kamero za ustvarjanje dialoga med naravo in hladnim geometrijskim oblikovanjem in je zasnoval serijo fotografij z naslovom Perpsective Corrections (Popravek perspektive) kasneje pa je prešel na umetne objekte, kot so Colour Studies (Barvne študije). Od takrat dalje vključuje krajine, kupole, okna in vodo v zelo individualno umetniško delo.

Jan Dibbets - Land art

Njegova razstava v nizozemskem paviljonu na Beneškem bienalu leta 1972 je Dibbetsu prinesla mednarodni ugled in je vplivala na generacije mladih fotografov tako preko njegovega umetniškega dela kot tudi preko njegovega poučevanja na akademiji v Düsseldorfu. Njegovo delo je bilo predmet številnih muzejskih razstav in zbirk, vključno z galerijami Stedlijk, Tate in MOMA v New Yorku. Njegova dela so bila pred kratkim predstavljena v barvni izvedbi v galeriji MoMA v New Yorku in Tate Gallery v Liverpoolu.

Jan Dibbets, 'Perspective Correction, My Studio', 1969

Jan Dibbets: Popravek perspektive – moj delovni prostor, 1968.

Bela risba na tleh ima izvirno trapezoidno obliko. Popravljen je učinek linearne perspektive, na posnetku je viden kvadrat. Fotografija proizvaja lastno realnost, ki se ujema z vidno percepcijo stvarnosti.

Jan Dibbets, Perspective Correction - My Studio II, 3 Square with Cross on

Jan Dibbets: Dnevna svetloba/Bliskovnica, Zunanja svetloba/Notranja svetloba, 1971; načrt in serija fotografij.

Fotografiranje okna glede na notranjo in zunanjo svetlobo. Prvih šest oken: gre za zunanjo svetlobo, ki prodira v notranjost, ostali so temni okenski okvirji. Naslednjih 6 oken ima svetlejše okenske okvire kot je steklo, ker je svetloba notranja in proseva v zunanjost. Sekvenčno fotografiranje, realnost se spreminja glede na svetlobne razmere. Vprašanje časa v fotografiji.

____________________________

© Copyright

Fotografije:  Jan Dibbets

Photo Credit:  Jan Dibbets

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s