Jeanloup Sieff

Jeanloup Sieff je bil rojen v Parizu staršem poljskega porekla, 30. novembra 1933 je bil eden najbolj priznanih modnih fotografov 20. stoletja. Njegova fotografska dela so nezmotljiva. Čisto in moderno eleganco svojih fotografij je Jeanloup Sieff kombiniral s hladno čutnostjo, ki je nanj vplivala z “novim valom” filmskih ustvarjalcev iz 50-ih let.
Iz njegovih fotografij golih oseb je vidna osebna erotična nota, ki se kaže v podobah dolgih golih hrbtov, občutljivih krivuljah ženskih postav in njihovem spodnjem perilu. Sieffove krajine so skorajda nadrealistične s skalami in travami, ki so izolirane v pustem okolju, v nasprotju z njegovimi portreti, ki posredujejo realno človeško toplino. Jeanloup Sieff (1933 – 2000) je bil eden najbolj cenjenih modnih in portretnih fotografov svoje generacije, ki so ustvarjali predvsem v črno – beli fotografiji.
Njegovo zanimanje za fotografijo se je prvič pojavilo, ko je prejel plastično kamero Photax kot darilo za svoj štirinajsti rojstni dan. Pri tem omenja svoje počitnice v poljskem zimskem letovišču Zakopane kot obdobje njegovega prvega fotografskega ustvarjanja, ko je priložnostno spoznal dekleta, s katerimi je posnel fotografije, ki so ga takoj zasvojile. Leta 1953 je obiskoval Vaugirard School of Photography v Parizu, kasneje je odšel v šolo Vevey v Švici in leta 1954 je že delal kot svobodni novinar, če zanemarimo njegovo kratko zanimanje za kinematografijo.

Jeanloup Sieff Torsi. Tores Nus
Jeanloup Sieff je torej svojo kariero začel leta 1954, potem ko je opustil idejo za delo na področju kinematografije. Potem ko je delal za revijo Elle in agencijo Magnum, se je preselil v New York, kjer je živel in delal od leta 1961 do leta 1966. Od leta 1966 je živel v Parizu, njegova dela pa so se pojavljala v tako eminentnih revijah, kot so Vogue, Harper Bazaar, kot tudi v mnogih drugih publikacijah.

Njegova dela so bila razstavljena v številnih muzejih in galerijah po vsem svetu.

“Vsi vidiki fotografije me zanimajo in za žensko telo čutim enako radovednost in isto ljubezen kot za pokrajine, obraze ali karkoli drugega. V vsakem primeru je golota oblika pokrajine. Nobenih posebnih razlogov za moje fotografije ni, niti nobenih pravil; vse je odvisno od trenutnega razpoloženja inod razpoloženje modela “. – Jeanloup Sieff
Če bi morali z nekaj besedami opisati dela Jeanloupa Sieffa (Pariz, 1933–2000), bi bilo to (ob domnevi, da ga v resnici opišemo samo na prvi pogled) preprosto: zadnjice in hrbti. A njegov vsebinski opus je v resnici veliko obširnejši. Sieffova dekleta so osamljena, melanholična, introvertirana in nabita s čustvi.

Njegove muze so nekaj povsem drugega, saj prej kot ne od nas odvračajo pogled; večinoma pa jih tako ali tako ne vidimo ali nam celo kažejo hrbet in – tudi zadnjico. V teh treh poglavjih svojega ustvarjalnega življenja – petih, če k temu dodamo še akte in reportažo – išče Sieff motive v kontrastih. In linijah. In da, tudi v površinah.

V resnici pa najbolj pritegnejo globoke sence in svetli toni, ki izrisujejo podobo. Za njegova dela se zdi, ko da bi bežala od svetlobe, ko da bi se liki in osebe umikali v temo, skrivali obraze, nam obračali hrbte. Ne samo dobesedno, tudi v nekem transcendentnem pomenu.

This slideshow requires JavaScript.

____________________________

© Copyright

Fotografije: Jeanloup Sieff

Photo Credit: Jeanloup Sieff

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s