Arnulf Rainer

Avstrijski slikar, grafik in fotograf. Ni imel skoraj nobene akademske umetniške izobrazbe. Med leti 1948 in 1951 je izdelal nadrealistično upodobitev podvodnih prizorov in mističnih oblik, kjer je te fantastične podobe risal s svinčnikom na grobo obdelano površino. Globoko nezaupljiv do racionalnosti, je raziskoval potenciale sanj, norosti in podzavesti; s tem namenom je leta 1950 tudi soustanovil Hundsgruppe pod vplivom francoskega nadrealizma.

RAINER - Helmut von Moltke - 1980 - 1981

Kasneje se je začel odvračati od fantastičnega nadrealizma. Od 1951 – 1954 je delal na seriji slik z naslovom Slepe risbe (Blind Drawings), v katerih je študiral optični razkroj in uničenje oblik, s tem da je nadomeščal slikovno kompozicijo in iluzijo z neposrednim in naključnim nanaosom teksture. Od leta 1953 do 1965 se je posvečal predvsem seriji slik Overpaintings, v katerih je zabrisal in doslikoval svoje zgodnje ekspresivne risbe ali slike prijateljev, ki jih je občudoval, da bi dobil skoraj črno-bele slike, na katerih prevladuje črna ali rdeča barva.

Arnulf RainerDieter Roth '2

Od 1956 se je Rainer osredotočil na verske vsebine in prakse, še posebej dejavno je ustvarjal slike kjer prevladuje oblika križa. Vsebina skrajno čustvenih stanj, nakazane v teh delih, je postala še bolj izrazita leta 1963, ko je začel zbirati slike z noro vsebino in leta 1964, ko je eksperimentiral s halucinogenimi drogami.

arnulf_rainer_crucifix_by_doomsday_machine666-d4eppx6

Od sredine 1970 je Rainer predelal svoje fotografije različnih tematik. Nenehno je dodajal nove podobe svojemu  repertoarju in še naprej izkoriščal interakcijo intelektualne meditacije in telesnega izražanja.

Arnulf Rainer  WeWasteTime

Avstrijski ustvarjalec Arnulf Rainer (r. 1929) se je dal fotografirati v nenaravnih položajih, katerih surovost je poudaril tako, da je fotografije porisal s silovitimi in močnimi potezami čopiča. V delih angleških umetnikov Gilberta & Georgea (Gilbert, r. 1943; George, r. 1942), ki sta se razglasila za živa kipa, svoje življenje pa imenovala umetniški kontinuum, je težnjo po povzročanju bolečine zamenjal rahlo ironičen narcisizem.

A Nose Adjustment (Face Farce) 1971 by Arnulf Rainer born 1929

Arnulf Rainer: Spakovanje, 1970-71, oljna kreda na fotografiji.

Nenavaden primer body-arta, avtoportreti v različnih izrezih so podlaga za body-artistično akcijo. Agresivna gesta – artefakt, ki ostane, zaživi z novo ekspresivnostjo. Dadaistična gesta: avtor se pači publiki, kaže ji osle. Risarska intervencija v fotografijo je groba, zaostri ekspresivni vidik, opozarja, preskakuje meje, ki jih je modernizem določil medijem. Gre za mešano tehniko, ki negira zapoved, da se mora fotografija ukvarjati s fotografijo, slikarstvo pa s slikarstvom. Gesta, avtorjev podpis, mora dopolniti fotografijo. Pomemben je cilj, ekspresija, ne pa »čistost« medija. Slovenska vzporednica je v skupini OHO. S fotografskimi projekti sta se ukvarjala predvsem Milenko Matanovič in David Nez.

____________________________

© Copyright

Fotografije: ARNULF RAINER MUSEUM

Photo Credit: ARNULF RAINER MUSEUM

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s