Joseph Kosuth

Konceptualizem

V šestdesetih, sedemdesetih in osemdesetih so revije umetnikov postale novo pomembno področje delovanja sodobne umetniške prakse. Vzpostavile so se kot alternativni razstavni prostor – predvsem za nematerialne, alternativne in konceptualne prakse.

Joseph Kosuth, One and Three Saws

Joseph Kosuth: Ena in dve žagi, 1965

Umetniki so ustvarjali dela prav za te množično reproducirane edicije in preskušali meje medija. Eksperimentirali so s formatom, oblikovanjem, tipografijo, materialnostjo ipd. Večkrat so jih povezali z glasbo, poezijo ali kritiko. Medtem, ko so umetniki uporabljali revije za dokumentacijo svojega dela, so ustvarjali tudi umetniška dela za strani revij.

four_colors_four_words_by_Joseph Koshut

Joseph Kosuth: Štiri barve, štiri besede

Efemerna narava teh publikacij je bila osrednja značilnost tudi pri njenih alternativnih oblikah distribucije. (“Ljudje lahko celo zavijejo hrano v moje delo,” je leta 1968 komentiral Joseph Kosuth.) Reproduktivnost umetnosti je v sedemdesetih in predvsem osemdesetih postala vseprisotna. Govorimo o času, ko je začenjala prevladovati spektakelske medijska kultura, v okviru katere so tudi socialni odnosi postajali medijirani/posredovani. Hkrati so nastopile nove tehnike tiska, kot so offset, xerox itd., ki so bile mnogo dostopnejše in cenejše za tehnike reproduciranja in razmnoževanja.

ArtSlant - Joseph Kosuth

Joseph Kosuth: ArtSlant

Walter Benjamin je bil v tridesetih letih dvajsetega stoletja eden prvih, ki je opazil, da umetnost, ki je reproducirana in distribuirana skozi množične medije, postane v svoji kvalitativnosti drugačen medij komunikacije. Ko je umetniško delo mehansko pomnoženo izgubi auro edinstvenosti v času in prostoru, hkrati pa pridobi s svojo »številnostjo« novo politično funkcijo, saj dosega mnogo širšo publiko. Prav Benjaminovo izjavo, da »reproducirano umetniško delo postaja umetniško delo, ki je oblikovano za reproduciranje« so snovalci publikacij umetnikov vzeli za svojo.

Joseph-Kosuth-One-and-Three-Chairs

Joseph Kosuth: Eden in trije stoli, 1965, instalacija s fotografijo, Muzej moderne umetnosti, New York.

Verbalni konceptualizem, instalacija s fotografijo. Direkten premislek o vizualni realnosti; o stolu kot objektu, o verbalni interpretaciji stola. Umetnina na licu mesta: fotografija stola, fotografija fotografije in fotografija teksta. Fotografija kaže direktno sama nase, ker ima ob sebi objekt iz realnosti. Besedna realnost je plakat, ki je zraven. V tem času bi si avtor lahko privoščil barvno fotografijo, a je namenoma izbral ČB; fotografija je vedno senca realnosti, stvari na sliki so le sence stvari (neoplatonizem).

____________________________

© Copyright

Fotografije: Joseph Kosuth / Artists Rights Society (ARS), New York

Photo Credit: Joseph Kosuth / Artists Rights Society (ARS), New York

© 2015 Joseph Kosuth / Artists Rights Society (ARS), New York, Courtesy of the artist and Sean Kelly Gallery, New York

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s