Sally Mann

Sally Mann je ameriška fotografinja (rojena v Lexingtonu v Virginii 1951), ki je najbolj znana po svojih velikih črno-belih fotografijah, sprva po seriji fotografij svojih golih otrok, kasneje pa se je posvetila fotografiranju krajin, ki kažejo gnilobo in smrt.

Sally Mann, “Self-Portrait” 1973

Bogata in raznolika fotografska kariera Sally Mann poudarja predvsem njeno občutenje arhitekture krajin in tihožitja, čeravno je širše poznana predvsem po svojih intimnih portretih njene družine, še zlasti njenih majhnih otrok. Njeno delo je na trenutke povzročilo tudi polemike, vendar je bilo vedno zelo vplivno in je vse od časa njene prve samostojne razstave v Corcoran Gallery of Art v Washingtonu leta 1977, vedno pritegnilo pozornost širokega občinstva.

Sally Mann je vseskozi raziskovala različne žanre, diplomirala je leta 1970, posvetila pa se je krajinam in arhitekturnim fotografijam, v svojih delih pa pogosto kombinira tihožitja z elementi portreta. Svoje umetniško bistvo je podala v njeni drugi knjigi fotografij, ki je bila pravzaprav študija deklištva, naslov dela je: At Twelve – Portraits of Young Women (1988) (Ob dvanajstih: Portret mladih žensk). Vseskozi med leti 1984 in 1991 pa se je ukvarjala s fotografiranjem serije, ki se je prav gotovo izkazala za njeno najbolj odmevno: Immediate Family (1992) (Bližnja družina), ki se je posvetila njenim trem otrokom, ki so bili takrat vsi mlajši od deset let. Njena dela obravnavajo povsem običajne trenutke v vsakdanjem življenju otrok, kot so igranje, spanje, prehranjevanje – spregovorijo pa tudi o večjih temah, kot so spolnost in smrt.

Sally Mann je vedno ostajala blizu svojim koreninam in je vrsto let fotografirala ameriški jug, na to tematiko je izdelala dve pomembni seriji fotografij: Deep South (Bullfinch Press, 2005) in Mother Land. V svoji seriji What Remains (Bullfinch Press, 2003) je sestavila petdelno študijo o umiranju, ki sega od slik, kako se razkraja mrtvo telo njenega pasjega ljubljenčka hrta, do tistih, ko oborožen ubežnik stori samomor na njenem posestvu v dolini Shenandoah v Virginiji.

Sally je pogosto eksperimentirala z barvno fotografijo, vendar pa je ostala najbolj zvesta starejši tehnologiji fotografiranja. Zelo dolgo je uporabljala 8 x 10 kamero z mehom in se je posvečala platinskemu in bromidnemu procesu tiskanju fotografij. V sredini 1990-ih je začela z uporabo mokrega koloidnega postopka za izdelavo slik, ki se zdi, kot da bi bil hibrid fotografije, slikarstva in kiparstva.

Sally Mann živi in ​​dela v Lexingtonu v Virginii, ZDA. Je Guggenheimova nagrajenka in trikratna prejemnica štipendije National Endowment za umetnost. Revija Time ji je leta 2001 dodelila laskavi naziv “Ameriška Best Fotograf”. Bila je tudi predmet dveh dokumentarnih filmov: Blood Ties (1994), ki je bil nominiran za Oskarja, in What Remains (2007). Imela je več samostojnih razstav na Inštitutu za sodobne umetnosti v Philadelphii in Corcoran Gallery of Art v Washingtonu.  Njene fotografije se nahajajo v številnih javnih in zasebnih zbirkah, vključno z Metropolitan Museum of Art, Muzej moderne umetnosti in Whitney Museum of American Art.

____________________________

Copyright © 2015 by Sally Mann. All Rights Reserved.

Fotografije:  Sally Mann

Photo Credit:  Sally Mann

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s