Bernhard in Hilla Becher

Bernhard in Hilla Becher

Bila sta nemška umetniška fotografa, ki ju je privlačila fotografija starih industrijskih stavb na način, ki je bil povezan z industrijsko arheologijo. Bernhard Becher (1931–2007) se je rodil v Siegenu leta 1931 in študiral grafično umetnost in kaligrafijo na univerzi v Stuttgartu in Düsseldorfu. V letu 1953 je začel fotografirati in izdelovati litografije industrijskih objektov, kot so čistilnica železove rude in železniške postaje, na kar je delno vplival tudi de Chirico.

bernd26hillabecher-robertsmithson-fieldtrips001

Postopoma so ga bolj začele zanimati stavbe same kot pa umetniški prikaz le-teh, zato je pričel z zbiranjem starih fotografij industrijskih objektov in od leta 1956 tudi ustvarjati lastne fotografije teh objektov. Pri tem je do leta 1957 povsem opustil svojo slikarsko dejavnost.

becherbhblastfurnace

Hilla Becher je bila rojena leta 1934 v Berlinu in je študirala fotografijo v Potsdamu in delala kot fotografinja pri oglaševalski agenciji v času, ko sta se z Bernhardom spoznala. Odločila se je, da se odreče oglaševanju in se poda na samostojno poklicno pot. Vpisala je študij na akademiji v Düsseldorfu, kjer je tudi poučevala na fotografskem oddelku.

05_becher_01-web

Bernharda je spoznala leta 1959 in odločila sta se za skupno delo. Še istega leta sta začela sistematično zbirati fotografije industrijskih objektov, sprva predvsem stavb v nemškem Porurju in na Nizozemskem; od leta 1965 pa tudi v Veliki Britaniji, Franciji, Belgiji, ZDA in drugod. Prvo samostojno fotografsko razstavo sta imela v Galerie Ruth Nohl v Siegenu leta 1963.

06_becher_01-web

Bernd in Hilla Becher: Obrati za predelavo, 1966-1975.

Hilla je bila izučena fotografinja, Bernd pa je izhajal iz umetnostnih krogov; študiral je na ALU v Stuttgartu in Düsseldorfu. Skupaj sta ustvarila osnove za tipologijo objektov, ki so začeli izginjati zaradi zastarelosti. Ta pristop je strogo dokumentaren, po metodi in sistematičnosti znanstven, težila sta k objektivnosti.

285506

Za nekatere kritike je to koncept ready-made (fotograf pride v krajino, posname objekt in ga prinese v galerijo). Njuni koncepti se vežejo na starejše avtorje (August Sander,…). Način fotografiranja je realističen, bolj ju je zanimalo »kaj« je na fotografiji (realizem 20. st.). Izdajala sta celo vrsto fotografskih objav: obratov, vodnih stolpov, cementarn.

____________________________

© Copyrights: Solomon R. Guggenheim Museum, New York

Fotografije: 1980 Bernd and Hilla Becher

Photo Credit: 1980 Bernd and Hilla Becher

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s