Edward Joseph Ruscha

Edward Joseph Ruscha (rojen 16. decembra 1937) je ameriški umetnik povezan s pop art gibanjem. Ustvarjal je v različnih medijih kot so: slikarstvo, grafike, risbe, fotografije in film. Ruscha živi in ​​dela v Culver Cityju v Kaliforniji.

Edward Ruscha

Ed Ruscha, “Hit Record,” 1980. Pastel and dry pigment on paper. Collection of Eddie Ruscha, Los Angeles. Photo by Paul Ruscha.

Ruscha se je rodil v rimskokatoliški družini v Omahi v Nebraski, imel je še starejšo sestro Shelby in mlajšega brata Paula. Njegov oče Edward Ruscha starejši je bil revizor pri Hartford Insurance Company. Mati je Edwarda podpirala pri njegovi umetniški nadarjenosti vse od zgodnjega otroštva. Mladega Edwarda so navduševali stripi in to zanimanje je ohranjal v vseh adolescentnih letih.

ed-ruscha-sunsetstrip

Čeprav je bil rojen v Nebraski, je Ruscha živel 15 let v Oklahoma Cityju predno so se preselili v Los Angeles leta 1956, kjer je študiral na Art Institute Chouinard (zdaj znan kot Kalifornijski inštitut za umetnost) pri Robertu Irwinu in Emersonu Woelfferju od 1956 do 1960. Ko je bil na univerzi Chouinard, je Ruscha urejeval in izdajal revijo “Orb” (1959-1960) skupaj z Joejem Goodejem, Emersonom Woelfferjem, Stephanom von Huenejem, Jerryjem McMillanom, in drugimi. Ruscha je velik del poletja 1961 preživel na potovanju po Evropi. Po diplomi se je Ruscha zaposlil kot oblikovalski umetnik pri oglaševalski agenciji Carson-Roberts v Los Angelesu.

ed-ruscha-the-motart-journal-3

V začetku 1960 let je bil poznan po svojih slikah, kolažih in fotografijah, povezan pa je bil tudi s skupino Ferus Gallery, ki je vključevala umetnike kot so bili: Robert Irwin, John Altoon, John McCracken, Larry Bell, Ken Price in Edward Kienholz. Delal je kot oblikovalec za revijo Artforum magazine pod psevdonimom “Eddie Rusija” v letih 1965-1969 in poučeval na univerzi UCLA kot gostujoči profesor za umetniško tiskanje in risanje do leta 1969. Bil je tudi vseživljenjski prijatelj kitarista Masona Williamsa.

page_ce_hopper_10_0907221314_id_141789

Fotografija je igrala ključno vlogo v celotni Ruschevi karieri, z njo se je pričel ukvarjati med potovanjem po Evropi s svojo mamo in bratom leta 1961, in svoje najboljše vtise v slikah je objavil v več kot ducat knjigah. Njegove fotografije so enostavne, celo brezizrazne, v svojih upodobitvah predmetov ni upošteval splošnega pravila estetike. Njegovi “izdelki” na fotografijah, na primer embalažne škatle s »Sunmaid rozinami« in Oxydol detergentom ali pločevinko Sherwin Williams terpentina, delujejo kot zelo formalno tihožitje. Večinoma so brez prisotnosti ljudi, zato te fotografije poudarjajo temeljno obliko strukture in njeno umestitev v urbano okolje. Fotografske edicije Ruscha najbolj pogosto temeljijo na njegovih konceptualnih umetniških knjigah z enakim ali podobnim imenom.

Dutch Details

Ruscha je ponovno obdelal šest negativov iz svoje knjige Every Building on Sunset Strip (Vsaka stavba na Sončni ulici). Umetniško je nato razrezal in poslikal neposredno na negative videz zbledele črno-bele fotografije. Njegovo delo iz zbirke »Tropical Fish« (1974-1975) je prvi primer tega avtorja, ko je bila fotografska slika neposredno uporabljena pri njegovem grafičnem delu.

State Dept. of Employment, 14400 Sherman Way, Van Nuys 1967/1999 by Edward Ruscha born 1937

Edward Ruscha: Državna ustanova za izravnavo, 146O1 Sherman Way, Van Nuys; iz fotografske knjige Thirty-four Parking Lots in Los Angeles, L. A. 1967.

Za Edwarda Ruscha je značilna nova senzibilnost, izdal je 15 skromnih fotografskih brošur z mestnimi mikrolokacijami (bencinske črpalke, parkirišča, bazeni); nizanje sivih, monotonih, podobnih si posnetkov. Leta 1962 je izdal knjigo Twenty-Six Gasoline Stations. Izhajal je iz Duchampovega koncepta ready-made in poudarjal neumetniško plat fotografije.

7101 Sepulveda Blvd., Van Nuys 1967/1999 by Edward Ruscha born 1937

Edward Ruscha: 7101 Sepulveda Blvd., Van Nuys.; iz fotografske knjige: Thirtyfour Parking Lots in Los Angeles, Los Angeles 1967.

Tudi tukaj gre za beleženje posameznih elementov mesta. Slovenska fotografija, 70. leta: podobe črpalk in parkirišč – ni jih v galerijah, nimamo takega fonda. Šele v 90. letih so slovenski fotografi spoznali, da je mesto vredno slikanja.

____________________________

© Copyrights: Edward J. Ruscha IV.

Fotografije: Edward J. Ruscha IV.

Photo Credit: Edward J. Ruscha IV.

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s