Garry Winogrand

Garry Winogrand se je rodil v New Yorku (14. januar 1928, New York City – 19. marec 1984, Tijuana, Mexico) in se začel zanimati za fotografijo med služenjem vojaškega roka, kjer je deloval kot vremenoslovec. Študiral je slikarstvo na City College (1947-1948) in na Univerzi Columbia (1948-1951), kjer se je naučil, kako razvijati filme in izdelovati fotografije. Leta 1951 je študiral fotografijo z Alexeyem Brodovitchom na New School for Social Research.

winogrand-women-455

Garry Winogrand: Telefonska govorilnica

Kasneje je delal za fotografske agencije v komercialne namene in bil svobodni fotograf (freelance) ter fotografiral za revije pa tudi za svoj osebni arhiv. V času svoje poklicne aktivnosti je Garry Winogrand veliko razstavljal, denimo v Edward Steichen galeriji svojo razstavo: »The Family of Man«, v Muzeju moderne umetnosti razstavo: »Towards a Social Landscape«, prav tako v muzeju George Eastman House, in »New Documents« v Muzeju moderne umetnosti.

“The Man in the Crowd“, Garry Winogrand

Garry Winogrand: The Man in the Crowd

Pogosto je razstavljal skupaj s fotografi kot so: Danny Lyon ali Lee Friedlander kot dokumentarist “socialne pokrajine”. Winogrand prejela tri Guggenheimove štipendije: za pripravo fotografske študije ameriškega življenja, za študij vpliva medijev na družbene dogodke, in za fotografiranje v Kaliforniji. Poučeval je fotografijo na nekaterih šolah za vizualno umetnost, med drugimi v Cooper Union v New Yorku in Art Institute of Chicago; in objavil sedem knjig s svojimi fotografijami, med katerimi so: The Animals (1969), Women Are Beautiful  (1975) in Public Relations (1977).

hero-winogrand

Garry Winogrand: Women Are Beautiful  (1975)

Fotografije Garrya Winogranda so prefinjene, gledalcu dajejo priložnost opazovanja vsakdanjega življenja, in dokazujejo njegovo mojstrstvo s 35-milimetrsko kamero. Bil je navdušen nad »vizualnim besednim igram« in nagnjen k izpostavljenosti; ali kot je sam dejal: »fotografiral je zato,da vidimo kako svet izgleda na fotografijah”. Čeprav je bil njegov pristop k fotografiji lahkoten, je bil njegov formalni pristop in poudarjanje sveta absurdnosti v fotografiji novost, ki je odmevala v delih številnih sodobnih fotografov.

Garry Winogrand

Garry Winogrand: Brez naslova, 1975.

Izredna socialna inteligenca, ljudje in odnosi ustvarjajo mesto in dajejo pomen posnetkom. Kritiki so njegov način posmehljivo imenovali ….. aesthetics, motila jih je brezpomenskost. Winogrand je rekel, da s slikami nima kaj povedati, ampak da bi rad videl, kako izgledajo fotografirane stvari.

winograndW_304

Garry Winogrand:”Down from the Bronx” 

Gre za prenos subjektivne percepcijske sposobnosti na fotoaparat. Vsak gledalec ima možnost na svoj način razumeti fotografijo (humorno in sarkastično obarvani namigi). Avtor je zapustil več kot 10.000 nerazvitih negativov (rafalno snemanje).

____________________________

© Copyrights

Fotografije: © 1984 The Estate of Garry Winogrand

Photo Credit: © 1984 The Estate of Garry Winogrand

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s