Leslie Krims

Leslie Robert (Les) Krims je konceptualistični fotograf, ki živi v Buffalu, New York. Znan je po svoji skrbno pripravljeni, izdelani fotografiji (imenovani “fikcije”), različnih iskrenih serijah, satirične in na robu črnega humorja in neumorni kritiki tistega, kar je sam opisal kot levičarsko brbljanje.

les krims 086

Les Krims se je rodil v Brooklynu, New York, 16. avgusta 1942 in je študiral na newyorški visoki šoli (Stuyvesant High School). Richard Ben-Veniste, ki je zaslovel po pregonu Richarda Nixona in AD Colemana, nekdanji fotograf in kritik za New York Times, sta bila dva od Krimsovih sošolcev na Stuyvesantu. Krims je študiral umetnost na The Cooper Union na katedri znanosti in umetnosti in na Pratt Institute. V zadnjih 42 letih je poučeval fotografijo, najprej na Rochester Institute of Technology, in v zadnjih 40 letih na Buffalo State College, kjer je redni profesor na oddelku za likovno umetnost.

image02109

Pri opisovanju svojih fotografij in odkrite parodije na novinarsko propagandno fotografijo, je Krims dejal: “Možno je ustvariti kakršno koli fotografijo, ki si jo predstavljamo.” Najnovejši projekt Krimsa je spletna stran (leskrims.com), kjer prodaja fotografske odtise arhivskih posnetkov iz širokega izbora njegovih slik. Krims trdi, da nova tehnologija digitalnega tiska in kapitalizem omogočata “lastništvo proizvodnih sredstev, ki vračajo dvomljive privide marksističnega nastopaštva v kulturno skupnost.”

krims_les_2008_14_1b-e1322668607595

Les Krims je objavil številna tiskana dela. Dve njegovi knjigi, “Fictcryptokrimsographs” in “Making Chicken Soup”  sta bili izdani pri založbi Humpy Press, ki jo je sam ustanovil in vodil v sredini 1970-ih let, in ki je bila kasneje razpuščena. Krims je objavil tudi originalne fotografske portfelje, kot so: “Idiosyncratic Pictures,”  in “Porsch Rainbows”. Pred leti (november 2005) je bila izdana njegova monografija: “Les Krims”, ki jo je ​​uredil Robert Delpire, z uvodom Bernarda Noela, in je bila objavljena pri založbi Actes Sud v Franciji.

Les Krims ca 1970

Za knjigo: The Little People of America (1971) je Krims dobil dovoljenje za fotografiranje ljudi, ki pripadajo nacionalni organizaciji, ki jo je ustanovil igralec Billy Barty, in se imenuje “Mali ljudje Amerike (LPA)”. Veliko fotografij je posnel na nacionalni konvencijah LPA v Oaklandu v Kaliforniji in Atlanti. Krims je z njimi želel dokazati, da so bili ljudje, ki jih je fotografiral, pogumni, normalni ljudje, ki imajo več skupnega z srednjim družbenim razredom kot pa z zgornjim razredom, v nasprotju s tistim, kot so bili predstavljeni v zgodovini umetnosti in sodobne fotografije.

leskrims2

V svojem fotografskem portfelju Deerslayers (1972) je Krims fotografiral lovce na jelene, ki so se ustavili na nadzorni postaji za jelene, da bi lahko okoljevarstveniki proučili splošno zdravstveno stanje jelenov. Na slikah je predstavil ubijalce jelenov kot ljudi, ki imajo veliko skupnega s performansom in čudaško manifestacijo kiparstva. Tako je poskušal prikazati ameriško naravo in dolgo tradicijo lova na jelene kot nek vidik kritike pravice do ubijanja živali in vietnamskih proti vojnih aktivistov.

Krims Making Chicken Soup

V knjigi Making Chicken Soup (1972), je Krims objavil slike svoje matere, kako gola pripravlja tradicionalno kokošjo juho po starem receptu. Te slike so bile objavljene kot majhna knjižica, nekateri pravijo, da je bila predhodnica leta pozneje izdani priljubljeni knjižni seriji »kokošja juha«. Knjiga vsebuje posvetilo, ki poudarja pravi smisel satire: “Ta knjiga je posvečena moji mami in zaskrbljenim fotografom, ki vsi kuhajo piščančjo juho.” Krims je menil, da je “družbeno angažirana” fotografija paliativna (olepševalna, prikriva resnico), tako kot je kokošja juha na dolgi rok neučinkovito sredstvo za resne bolezni.

Leslie Krims-Academic art

Za knjigo Fictocryptokrimsographs, ki je bila objavljena leta 1975, je Krims uporabili Polaroid SX-70 kamero, da bi naredil serijo 40-tih podnaslovljenih fotografij. Fotoaparat SX-70 je bil izbran zato, ker je z njim možno fotografiranje na še ne suhi viskozni filmski emulziji, podobno kot barvanje na nerazvitih fotografijah. Na posnetke so vključene različne čudne in šaljive slike, ki so pogosto besedne igre ali parodije modnih trendov.

menage.a.trout.360ppi

Krims je tudi vztrajno zbiral svoje fotografije za krovni projekt, ki zajema tri desetletja njegovega ustvarjanja, imenovan “Propad levice.” Občasno je bil prikazan na razstavah v ZDA in na mednarodni ravni. V letu 2004 je imel dvomesečno razstavo je v Laurence Miller Gallery v New Yorku z naslovom “Fikcije 1969-1974”. V letu 2007 je imel retrospektivo v Galerie BAUDOIN Lebon v Parizu in imel del ducat drugih skupinskih razstavah svojih fotografij.

The Static Electric Effect Of Minnie Mouse

Leslie Krims: Elektrostatični efekt Mini Miške na balone Miki Miške, 1968.

»Tableau vivant«, živa slika. V ozadju je pop-art, ironična distanca, sarkazem do ameriškega odnosa do spolnosti in religije. Končni efekt elementov, ki jih uporabi v nekem takem ateljejskem okolju, je dvoumen; drugi vidiki presegajo pomensko enostavnost pop-arta: erotika, sarkastična do spolnosti, religija ter odnos teh dveh v ameriški kulturi. Nejasna, ironična združitev religioznega in erotičnega. Ameriška kritika to imenuje staged/fabricated photography (postavljena fotografija). Pomenski okvir je ženska identiteta v Z družbi, zlasti v filmu. Umetnica nastopa sama – avtoportret. Fotografija je posrednik ideje oziroma izrazite družbene kritike (Cindy Sherman – avtoportreti različnih klišejskih prizorov iz filmov).

5.0.3

Glavna značilnost povojnega modernizma je torej izrazit vdor subjektivnega, izzivi ilustriranega tiska so izgubljali svoj čar, odnosi v fotoreportaži in reklamni fotografiji so se standardizirali, vpliv revij je slabel zaradi pojava tv (mnogo revij je bilo ukinjenih). Gre za posnetke zasebnega pogleda na svet; niso več poskušali spremeniti sveta, ampak so ga komentirali. Mnogim fotografija pomeni komunikacijsko sredstvo za stik z drugimi ljudmi. Težišče se od leta 1950 dalje pomika od javnega k zasebnemu.

Squirting.Penis. Drawings.Nude Nude with Squirting Penis Drawings, Rochester, New York, 1969 Printed by Les Krims in a Basement in Buffalo, New York - Home of The Love Glove, ...

68-letni ameriški fotograf LES KRIMS slovi po tem, da je zelo ploden ustvarjalec z dokaj perverzno konceptualno in provokativno anti-akademsko zasnovanimi umetninami. Od manipulirajočih polaroidov, tako imenovanih: »Fictcryptokrimsographs« (1975) do konceptualnih »svojevrstnih slik« (1980), Krims neusmiljeno kritizira bistvene vrednote ameriškega načina življenja in njegovih prepričanj. V spontano urejenih fotografskih fikcijah satirično prikaže forenzične fotografije, feministični aktivizem in akademske umetnosti, skupaj z ljudskimi zborovanji in izdelavo piščančje juhice. V tem ustvarjalnem procesu se je oblikovala edinstvena oblika dokumentarnega anti-portretiranja.

____________________________

© Copyrights

Fotografije: www.leskrims.com/

Photo Credit: www.leskrims.com/

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s