Filmski zvitek

Kljub odličnim lastnostim stekla kot nosilca emulzije je bilo potrebno razviti nekaj lažjega, uporabnejšega, lažje prenosljivega. Na to je prvi postal pozoren tovarnar George Eastman, ki je izdeloval suhe fotografske plošče. Kot prvi je uporabil idejo filmskega zvitka, ki pa je bil odkritje Hannibala Goodwina. Na trg je poslal tako imenovano boks-kamero. Vanjo je bil med dvema valjčkoma že vpet film iz celuloida. Kamera je zmogla svetlobno jakost 1:9 in goriščno razdaljo 57 milimetrov. Posnetki so bili okrogli s premerom 6,35 cm.

4167239937_7d34592579_o

Foto by Timo

Thomas Edison in George Eastman

Zanimanje za fotografiranje je postalo izjemno. Fotografija je naenkrat postala dostopna širšemu krogu uporabnikov. Eastmanovo geslo “Vi pritisnite na gumb, ostalo naredimo mi” je postalo revolucionarno. V kameri je bil vgrajen film za sto posnetkov. Po stotih pritiskih na gumb so jo poslali v laboratorij, kjer so izdelali fotografije, fotografu pa kamero napolnili z novim filmom. Ker je z odkritjem filma postalo fotografiranje tako neverjetno preprosto, se je v tem obdobju začelo razvijati foto-amaterstvo. (Vse do danes se filmski trak ni bistveno spremenil, le da je sedaj nosilec emulzije analogne fotografije trak poliestra.)

George_Eastman_patent_no_388,850

U.S. patent no. 388,850, issued to George Eastman, September 4, 1888

Kodak Georga Eastmanna je bil spreten tržni izdelek, oglaševali so ga z geslom: »Vi pritisnete na gumb, mi opravimo ostalo.« Šlo je za naviti trak v leseni kameri (100 posnetkov), ki so ga poslali v razvijalni studio, kjer so naredili pozitive, jih vstavili v kamero in odnesli nazaj. Šlo je za spretno potezo družbe Kodak. Od sedaj naprej je šlo za prave arhitektonske premike na področju fotografije. Žanr družinska fotografija: običajno je družina poklicala fotografa na dom ali pa je šla k njemu, sedaj pa škatla poenostavi postopek; kamera je bolj prožna, gibljiva, njeno »oko« je spremenjeno, ima 3 osi in je priročna. Pri tem posnetku je vodoravnost vode ohranjena. Ko se vse to spremeni, pride do izraza avtonomija pogleda kamere, ki ga nismo vajeni. Če slikamo skozi okno navzdol, dobimo podobo – avtonomen kamerin pogled je vnesel v kulturo svojega časa nove vidike.

The-first-Kodak-camera-ca-005

Pri takšnih žanrskih posnetkih se začne zastavljati vprašanje – ali je fotografija umetnost? Demokratizacija umetnosti, ki je danes ne moramo podpreti brez rezerve. Prenatrpanost javnega prostora s ponavljajočimi se podatki, tudi iz osebnega sveta (reklame). Vprašanje, ali javnost želi vse to gledati, ali gre za vsiljevanje. Walter Benjamin je nekoč izjavil: »Fotografija bo prinesla novo dimenzijo v likovno umetnost«.

_____________________________

© Copyrights 

Fotografije: zaradi starostne omejitve so fotografije v javni lasti (public domain).

Photo Credit: Public domain resource, Wikipedia

Advertisements

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s